Manager self service, oftewel MSS, is een system die het mogelijk maakt voor een leidinggevende of werkgever om toegang te hebben tot de online opgeslagen gegevens van het personeel, de (salaris-) administratie en andere belangrijke gegevens. Maar waarom zouden bedrijven kiezen om een Manager self service aan te schaffen en wat hebben zij aan het gebruik van dit systeem? Allereerst is het belangrijk om te weten wat het systeem van Manager self service eigenlijk precies is en wat hiervan de mogelijkheden/ voordelen zijn. Vandaag de dag is de term Manager self service eigenlijk niet meer correct, aangezien er ook andere belanghebbenden zijn die van dit systeem gebruik maken, zoals bijvoorbeeld het personeel van de salarisadministratie, personeelsadministratie en casemanagers. Eigenlijk is het een systeem die alle belanghebbenden (met een functie die betrokken is tot Human Resource) de mogelijkheid biedt om alle zaken die betrokken zijn tot Human Resource zelfstandig uit te voeren of om de desbetreffende gegevens in te zien. Indien een bedrijf van het systeem gebruik maakt, dan is het voor meerdere personen om alles in te zien, maar er is slechts één persoon die bepaalde zaken/ aspecten kan wijzigen in het systeem. In de meeste gevallen is dit de directeur, de manager of de werkgever. Deze persoon is vanaf dat moment in staat om bijvoorbeeld het salaris aan te passen in het systeem, een functie van een werknemer te wijzigen (in geval van promotie of reorganisatie) of om zelfs het aantal contracturen van een werknemer aan te passen (bijvoorbeeld van een 32-uurscotract naar een 40 uurscontract). Ook biedt het systeem de gebruikers de mogelijkheid om de samenstelling van de (gehele) organisatie aan te passen of een bepaalde afdeling/ (project-)groep. Echter is dit systeem alleen te gebruiken/ te optimaliseren in combinatie met het systeem van Employee self service. Voor het hoogst haalbare rentabiliteit en de beste mogelijke vorm van optimalisatie van beide systemen en uw personeelsadministratie, dient u dus beide systemen aan te schaffen (zowel de Manager self service als de Employee self service). |
http://www.cbbs.nl |