Waar moet je op letten als je gaat adverteren op Facebook? Wij gaan je een drietal adviezen geven en baseren ons hierbij op informatie van de website van social media bureau Your Business Online. 1e adviesAllereerst is het zaak te achterhalen hoe de doelgroep eruit ziet. Wie kopen jouw producten? Wie maken er gebruik van de diensten die je aanbiedt? Welke mensen zou je in de toekomst graag als klant erbij willen hebben? Als je je doelgroep in kaart hebt gebracht, kun je gericht targeten op Facebook. Je kunt ervoor zorgen dat mensen in een bepaalde leeftijdscategorie of mensen met een specifiek beroep jouw advertenties zien. Targeten kan verder op geslacht, interesse, woonplaats etc. Je kunt je richten op consumenten, maar zeker ook op bedrijven. Facebook blijkt een perfecte B2B-omgeving. 2e adviesBelangrijk op Facebook is interactie. Een bewezen succesvolle manier om echt contact te maken, is vragen stellen. Leg het ze concreet voor: zijn jullie geïnteresseerd in … ? Zouden jullie gebruik maken van … als …? Mensen vinden het leuk om mee te denken en ze vinden het belangrijk dat hun mening telt. Met de antwoorden die je krijgt, kun je de artikelen die je maakt en de service die je verleent verder perfectioneren. 3e adviesRegelmatige nieuwe content, dat is wat volgers willen zien. Als ze jouw pagina checken en er valt weer niets nieuws te lezen, zullen ze afhaken. Iedere dag een bericht plaatsen, is zeker niet nodig. Doe het in een frequentie die passend is. Heb je elke week iets leuks te melden, houd dan een week-cyclus aan (en kies voor een vaste dag; wees voorspelbaar!). Maandelijks of tweewekelijks kan natuurlijk ook. Het gaat erom dat Facebook-gebruikers de regelmaat herkennen, zodat ze er in hun online gedrag rekening mee kunnen houden. Ga je je bedrijf promoten op Facebook, denk dan ook na of je een slimme combinatie zou kunnen maken met andere platformen. Volwassenen zitten steeds vaker en langer op Instagram. Maak je gebruik van reclamefilmpjes dan is YouTube echt een must. |
https://www.yourbusinessonline.nl/ |